همشهری آنلاین: ژاپن گزارش‌ها درباره پایان فوری و پیش از موعد ماموریتش در افغانستان را تکذیب کرد.

خبرگزاری اتریش از توکیو گزارش داد، وزارت دفاع ژاپن امروز (شنبه 14 مهرماه) اعلام کرد حتی قرار است در جلسه‌ای پارلمانی درباره تداوم عملیات نیروهای پیاده این کشور تصمیم‌گیری شود.
روزنامه نیکئی (Nikkei) پیش از این گزارش داده بود که ژاپن قصد دارد اول نوامبر حمایت از نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان را به حال تعلیق در آورد.
این روزنامه مهم اقتصادی ژاپن نوشت، دولت توکیو ظرف روزهای آینده آمریکا و انگلیس را در جریان این مساله خواهد گذاشت که عملیات لجستیکی کشتی‌های جنگی مستقر در اقیانوس هند که از سال 2001 میلادی آغاز شده است، پایان می‌یابد.
بر اساس این گزارش، دلیل این عقب‌نشینی انقضای مدت قانون ویژه مبارزه با تروریسم ژاپن است. این قانون عملیات نیروهای نظامی ژاپنی را در خارج از این کشور با وجود تناقض با قانون اساسی ژاپن مقدور می‌سازد.
اپوزیسیون دولت که مجلس اعیان ژاپن را در دست دارد مخالف تمدید این قانون است که در اول نوامبر منقضی می‌شود. در همین حال، ائتلاف دولتی که در مجلس سفلی اکثریت را در دست دارد، قانون جامع و جدیدی را ارایه کرده است. وزارت دفاع ژاپن ابراز اطمینان کرده است که این قانون در ماه جاری میلادی تصویب خواهد شد.
کد خبر 33310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز